In de praktijk
Veel van mijn klanten hebben voor het eerst een website. Ze hebben geen kaas gegeten van hosting, of van SEO, of weten niet goed hoe je social media het beste voor je bedrijf kunt inzetten, en daar help ik ze dan ook mee. Ik leg uit wat men weten wil (hopelijk in begrijpelijke taal zonder nerdy vakjargon), zodat wie dat wil véél zelf kan doen. En wie zich daar allemaal niet in wil verdiepen, of er geen tijd voor heeft, kan het bij mij neerleggen. Ik zorg voor de beveiliging, het onderhoud en de backups van de websites van mijn klanten, zodat ze zich daarover geen zorgen hoeven te maken. En als ik een idee heb over wat beter zou kunnen qua content, of iets wat niet op de website staat, maar wel mooi zou zijn om erop te zetten, dan neem ik contact met ze op. Ze zijn dan uiteraard vrij om te beslissen of ze iets met het idee doen of niet. Het gaat erom dat ik graag met mijn klanten meedenk, omdat veel ondernemers op dat gebied wel een klankbord en feedback kunnen waarderen. Zo heb ik zelf ook weer mijn contacten die weer met mij meedenken en mij adviseren.