0115 78 51 47
            
  info@studio-vici.nl

Waarschuwing bij onversleutelde sites in Chrome

“Google begint in januari 2017 met het tonen van een waarschuwing bij onversleutelde sites in Chrome. Wie vanaf januari probeert in te loggen op een website die geen versleuteling aanbiedt, krijgt een waarschuwing in de adresbalk te zien. Later wordt de waarschuwing getoond bij alle websites zonder versleuteling; het is nog niet bekend wanneer dat gebeurt.” Zo meldde de NOS onlangs.

Wat betekent dit voor eigenaren van onversleutelde sites

waarschuwing onversleutelde sites chromeHeb je een login-mogelijkheid voor je bezoekers, of een web shop, dan had je waarschijnlijk al encryptie. Misschien heb je alleen een contactformulier, en geen versleuteling. Dan komt er dus, als je geen versleuteling toepast, vanaf 1 januari in Chrome een waarschuwing op jouw site. En als je bezoekers op geen enkele manier iets kunnen versturen via je website, komt er in een later stadium toch óók bij jouw onversleutelde sites een waarschuwing in Chrome.

Lees verder
uitgelichte fragmenten

Google Featured Snippets, een nieuwe SEO kans?

Wat zijn Google Featured Snippets of Uitgelichte Fragmenten?

google featured snippets olympischFeatured Snippets zijn korte samenvattingen van antwoorden op zoekopdrachten, die in de Google zoekmachine gesteld worden. De snippets verschijnen alleen als er letterlijk een vraag wordt ingetikt. Dus niet bij de zoekwoorden ‘olympische medailles’ maar wel bij de zoekopdracht ‘wat zijn de olympische spelen?’. Google kiest dan het antwoord wat daar het beste bij past, meestal uit de top 5 van de organische zoekresultaten. Het antwoord komt dus niet uit de database van Google zelf, maar uit websites van derden. In Nederland worden ze ook Uitgelichte Fragmenten genoemd.
In Nederland is het relatief nieuw, maar het bestaat al langer.

Het waarom van Featured Snippets

Google heeft als doel om relevante zoekresultaten te leveren voor je zoekopdracht, omdat het gebruiksgemak van de eindgebruiker centraal staat.

Wanneer we opmerken dat een zoekopdracht een vraag bevat, detecteren we op programmatische wijze pagina’s die de vraag van de gebruiker beantwoorden.
– Google over Featured Snippets

Wat heb je aan Google Featured Snippets als site eigenaar?

Lees verder

Moet ik AMP hebben? Wat is het?

AMP, wat is dat?

Moet ik AMP hebben voor mijn website? Wat is het eigenlijk? Soms hoor of zie je opeens weer iets nieuws langskomen uit de hoge hoed van Google. Je vraagt je dan af of je dat nodig hebt voor je website. Hoog in de zoekresultaten verschijnen willen we natuurlijk allemaal. De vraag is alleen, op welke manier werkt dit het beste voor jouw site.

AMP betekent Accelerated Mobile Pages. Het AMP Project is een open source initiatief met als doel content te bieden die is geoptimaliseerd voor mobiel, en die overal supersnel laadt. Het komt erop neer dat een AMP-pagina een uitgeklede versie is van een gewone pagina, zelfs de uitgeklede versie van een responsive pagina. Want behalve de tekst, opgemaakt volgens een standaard thema (dus niet met de kleuren en lettertype’s van jouw website) blijft er niet veel over. Geen formulieren (om in te schrijven op de nieuwsbrief). Geen knopjes om te delen op social media. Ruimte op te reageren op een blogbericht is er niet. Youtube filmpjes zijn er niet, geen afbeeldingen, enz. Het ‘strippen’ van de website gebeurt namelijk door dynamische elementen weg te laten die de laadtijd van een pagina vertragen.

Als er ‘weer iets nieuws’ is van Google moeten wij, als website-eigenaren en -bouwers, ons toch verdiepen in de nieuwigheid. We moeten beslissen of we er belang bij hebben en rekening mee moeten houden. Want Google is nu eenmaal dé zoekmachine (gevolgd door Bing/Yahoo). Dus moet ik AMP hebben, of is het niet relevant voor mij?

Lees verder

E-mail adres op website

Het e-mail adres op je website, hoe werkt dat?

e-mail adres op websiteGisteren kreeg ik de vraag: “Waarom werkt het e-mail adres op mijn nieuwe website niet? Mijn man kan mij geen mailtje sturen vanaf mijn site.”

Na wat doorvragen wordt het duidelijk. Het e-mail adres bestaat, de links zijn in orde, en de e-mail werkt wel. Deze dame en ik kunnen allebei op het e-mail adres in haar website klikken en dan een mailtje versturen.
Het ‘probleem’ is dat de man van deze dame geen mailprogramma in gebruik heeft op zijn computer, zoals bijvoorbeeld de mail app in Windows 10, of het programma Mail in een Mac.

Lees verder

Een website met maar 1 pagina

Smaken verschillen. Of je een single page website mooi of handig vindt als bezoeker, daar valt over te discussiëren. De een vindt het niet fijn om steeds te moeten scrollen, de ander juist wel. Is een website die uit 1 pagina bestaat overzichtelijk of niet?

Jouw boodschap voor de bezoeker op 1 pagina

website met 1 paginaEn voor jou, als eigenaar van een website? Is een one page design dan handig? Kun je met die ene pagina de boodschap van je bedrijf of organisatie overbrengen aan je bezoekers? Hoe zit het met de SEO van zo’n website?
Het antwoord op deze vragen komt vooral terug bij de centrale vraag voor elke website: wat is het doel van de site, wat moet de website voor jou doen.

Lees verder

Favicon: je logo in de adresbalk van de browser

Favicon

Je logo in de adresbalk van de browser, naast je website adres? Zo’n klein vierkant plaatje naast de naam van je website? Dat heet een favicon.
Heb je dit nog niet voor jouw website, maar wil je dat wel, laat het dan weten. Het is zo geregeld.

Lees verder

Klantmagneet website

Een Klantmagneet website, dat wil toch iedereen?!

klantmagneet

Fantastisch, een website die helemaal zelf klanten aantrekt zonder dat je daar iets voor moet doen!

Sommige webdesigners of marketingburo’s praten niet alleen over een klantmagneet website, maar zelfs over ‘klantmagneet software’. Kort en goed: er bestaat niet zoiets als ‘klantmagneet software’. Toch kun je wel een website maken die als klantmagneet werkt.

Klantmagneet software

De software waar een webdesigner of marketeer mee werkt is een instrument, een gereedschap. Zie het als de hamer van een timmerman, de boor van de tandarts of de scalpel van de chirurg. Zonder dat gereedschap zou zijn of haar werk een stuk moeilijker zijn. Maar het gereedschap doet niks zonder de kennis en vaardigheden van de persoon die ermee werkt. Vandaar dat klantmagneet software niet bestaat.

Hoe kom je dan aan een klantmagneet website?

Een goede website is een geheel van verschillende zaken:

Lees verder

Tags, categorieën, keywords en SEO

Waarvoor dienen tags

tags categorie keyword seoOm ervoor te zorgen dat je websitebezoekers na het lezen van de pagina waarop ze voor het eerst je website binnenkwamen, verleid worden om verder lezen, kun je tags gebruiken.

Tags – ook wel labels genoemd – dienen om onderwerpen aan te geven waarover je berichten hebt geplaatst. Gebruik daarom bij voorkeur consequent dezelfde tag voor een bepaald onderwerp, en niet alle mogelijke varianten erop.

Lees verder

Info over webshops en webwinkels

Een webwinkel is – veel meer dan een website – gericht op verkopen. De hele webshop is er voor dat doel, om omzet te genereren. De producten en hun presentatie staan centraal, zijn vaak op meerdere manieren op te zoeken en te filteren. Ook is er een duidelijke route van product via winkelwagen naar kassa.

Lees verder

Naam Facebookpagina wijzigen

Naam Facebookpagina wijzigen lukt niet?

Je wilt je Facebook paginanaam wijzigen, iets erbij of eraf, of een helemaal andere naam, maar dit lukt niet… Op geen enkele manier kun je de nieuwe naam typen, laat staan opslaan, en het lijkt niet mogelijk de naamswijziging voor uw Facebook pagina door te voeren. Ongetwijfeld ben je niet de enige, en het is behoorlijk frustrerend.

Hoe lossen we dit op?

Lees verder

 telefoon

0115 78 51 47

 e-mail

info@studio-vici.nl